Frustration

Så arg, frustrerad, ledsen och besviken på min kropp just nu. Januari var månaden allt skulle kicka igång och vikten skulle börja rulla nedåt. Här sitter jag nu efter kost enligt viktminskningens alla regler utan ett enda liten undantag. Inte en godisbit har slinkit ner, inte ett chips, en glass eller NÅGOT sånt. Har tränat 3 gånger i veckan och levt som jag borde göra för att i alla fall gått ner 2 kg under den här tiden. Men jag har gått upp 2 kg. Jag har dessutom räknat kcal för att försäkra mig om att jag inte "lever i fönekelse" och ligger inte över 1200kcal per dag. 
Motivationen är alltså inte på topp... Jag pratade med allergicentrum där jag gör min sensibillisering (allergivaccination) och tydligen är det vanligt att man går upp i vikt när man gör den. Hade varit skönt att veta det innan. Vaccinatinen gör även att jag får feber efter träning, eh?? 
Detta fenomen är konstigt tycker inte bara jag utan läkarna och dietist som jag pratat med. Har därför tagit mängder av blodprover förra veckan för att utesluta struma, vilket det inte var. Så något är ju knas men ingen kan ta på vad det är. 
På torsdag ska jag till dietisten igen. Vi ska då väga med en specialvåg som mäter andelen fett, vatten, muskler och annan massa i kroppen. Detta för att se om muskler ökar och därmed inte bara fetthalten typ. Senn ska jag be om ett kostschema som jag ska följa till 100%! Håll tummarna... 
 
Ska hit igen. Saknar den här personen något så vansinnigt mycket!! 
 
Allmänt, Diet, Hälsa, Tankar | |
#1 - - Helena:

Åh vad jag känner igen mig!! Den där förbannade förväntan inför att ha gått ner i vikt när man kämpat som ett djur och sen se på vågen att man gått upp i vikt trots att man gjort precis ALLT rätt.
Mäter du dig också? Ibland går man ner i mått, men upp i vikt.

Min kropp reagerar ju lite som din. Den går inte ner i vikt, snarare upp. Har alltid haft det så. Enda gången jag går ner i vikt är när jag svälter mig 🤐
Jag har ju bestämt mig för att ta hjälp av en pt som även kan kostbiten. Kan dela med mig lite av hennes råd när jag börjar. Vet ju inte om det kommer fungera för mig heller och är livrädd för att misslyckas, men kanske kanske kan det funka.

Har de kollat sköldkörteln på dig?
Min är ju lite knäpp så har medicin för det, som inte riktigt hjälper heller.. Eller är det den som hänger ihop med Struman?

Kan jag göra något för att hjälpa dig?
Stora kramar!
PS, jag tycker att du är sjukt snygg nu!!! Även om jag förstår vad du menar med frustrationen så tycker jag att du är skitsnygg! ❤❤❤

Svar: Dom har tagit sköldkörtelhormon men det såg bra ut. Dom var tagit alla prover och allt såg bra ut. Går hos en dietist och hon är grym! Ska börja ett speciellt kostschema imorgon för min IBS för att se om det är där problemet ligger. Tänkte göra en videologg om det. Träna med mig är det bästa di kan göra ❤️❤️❤️
Amanda

Upp