Frågor från er läsare


Det blev ett gäng frågor och tänkte svara på dom i det här inlägget. Det kommer fler frågestunder i framtiden för det kommer nya läsare hel tiden som har nya frågor. Sen får ni gärna kommentera annars också och fråga så svarar jag i kommentar eller så gör jag ett eget inlägg av er fråga. Här kommer dom i alla fall:

Hur kom det sig att Hillevi fick heta just det? Och är ni nöjda med namnet? Kramar
Jag och Albin gjorde listor i mobilerna på fina namn vi hitta på olika sätt. Kunde vara någon som ropade ett namn på stan och vi tyckte det lät fint och så skrev vi upp det. Hillevi hade jag tänkt innan var så fint med glömt bort det. Sen satt vi i stugan en dag och såg en svensk film som heter "Klassfesten" och där den kvinnliga huvudrollen heter just Hillevi. Jag blev helt såld i namnet då och pratade om det med Albin. Han sa "det var väl fint" men inte så mycket mer än så. Men flera månader senare kom han och sa att han bestämt sig och om det blev en tjej skulle hon heta Hillevi. Fick lite klump i magen för tänkte att hjälp tänk om hon inte ser ut som en Hillevi och så har han ställt in sig på det. Dock släppte jag det då jag avr säker på att det låg en lite Helmer i magen. Tji fick jag och det var en liten Hillevi. Kommer aldrig glömma när de sprang ut med Hillevi vid förlossningen och när Albin kom tillbaka med henne i famnen gråtandes och sa "det är en liten Hillevi" och sen fick jag se henne för första gången...

Om jag är nöjd med namnet, absolut! Får många fina komplimanger för det. Dock ville vi ha ett namn som funkade bra utomlands utifall att hon som jag tex vill flytta utomlands ett tag, och vi trodde Hillevi funka men min London familj hade svårt med uttalet så skulle väl vara det som var synd sådana fall.

Hej! Kan inte du börja vlogga? Antingen på bloggen eller på youtube? Så kan du filma lite i vardagen och kanske ha lite frågestund fast med vlogg? :D
Jag har såååå tänkt på en vlogg att koppla hit. Jag har även fått flera frågor som denna förut och uppmuntran av vänner så tanken är att när livet lugnar sig lite så ska jag komma igång med det. Och självklart ska ni komma med i min vardag och få se hur studenr med en galen ettåring kan vara.

Vad jobbar Albin med? Hur fördelar ni hushållssysslorna i hemmet?
Albin är medicinteknisk ingejör och jobbar på sjukhuset. Det innebär att han bla har hand om maskinerna på sjukhuset och reparerar och felsöker sånt som är trasigt. Oftast i deras verkstad men ibland får springa in på operation för att serva direkt. Men fram till mitten av april är han pappaledig :)

Hur vi fördelar sysslorna.. Hm, jag och Albin är ganska olika i hur vi ser saker i hemmet. Jag får panik på stök medans Albin knappt märker om det är stökigt. Därför kanske jag gör saker mer spontant i hemmet men så fort jag påpekar något så fixar Albin det. Så tvätt, matlagning och städing turas vi om med eller hjälps åt. Dock är vi grymma på att städa ihop! Albin hatar att damma och dammsuga och gillar att plocka iordning och jag är helt tvärt om.

 
Ska ni skaffa fler barn?
Ja det ska vi. Albin snackar om fyra barn och känner väl att man kan börja med två och känna efter lite, hehe.

Hur går det med måleribilderna du brukade göra?
Det går bra! Anledningen till att jag inte skriver så mycket om det är att jag håller på med ett litet hemligt projekt med min blivande svägerska. Men så snart det kommer irodning lite mer så skriver jag självklart om det. Jag målar dock mycket fortfarande så vill ni se något  så hojta :)

Planer för framtiden?
Oj denna fråga skulle jag kunna predika om i timmar! Jag är ju en sån person som gillar att planera framåt och ha planer och målbilder. Men det som är viktigtaste planerna nu är att ta examen i sommar och börja jobba hösten 2017 som sjuksköterska. Därmed kommer ekonomin bli bättre så vi kan börja spara till insatts på ett hus för det längtar jag efter! Ett hus med en tomt där Hillevi kan leka och man kan släppa ut vovve Nellie så hon får springa på större ytor än i vår 3a.
En stor dröm inför framtiden är att mina musikjobb ska bli så stora att jag faktiskt kan jobba kanske 20% med om och 80% som sjuksköterska.
Sen syskon till Hillevi såklart!

Hur går det med viktnedgången, har du tagit paus från det? Annars kan du uppdatera lite om det och gärna tips.
Jag önskar att jag kunde säga att det går toppen men det gör det inte. Jag har inte tagit en paus, däremot får jag inte dom resultaten jag vill ha och har börjat med utredning i varför det är så. Har börjat gå hos en dietist och varit hos läkare som tror att det är grundat i höga kortisolhalter i kroppen (kortisol som omvandlas till kortison utsöndras vid stress och gör att man lättare lägger på sig helt enkelt, eller i mitt fall gör det svårt att tappa i vikt). Dock tror jag att så fort livet lugnar sig lite och jag hittar tillbaka till lugnet så kommer det gå lättare. Dock lever jag fortfarande hälsosamt med bra mat och träning så kan fortsätta att uppdatera om tips kring kosthållning och tips kring träning. Det kommer jag lovar!
Här är resultaten januari - september nu i år så har ju hänt lite i alla fall :)

 

Kan inte du börja blogga varje dag? Asså det måste inte va jättelånga inlägg men nått litet varje dag? Sen har jag en fråga, tänker ni skaffa fler barn snart?
Ja! Jag vill satsa på bloggen lite mer och därmed försöka uppdatera bättre och lite mer intressant och planerade inlägg.
Ja som sagt vill vi ha fler barn, jag vill helst föda bebisar varje månad (bebistok här) men vi känner att vi måste vänta lite längre så livet hinner ikapp lite. Alltså vore det bästa om vi vänta tills jag pluggat färdigt och hinner jobba ihop lite SGI så jag får bättre föräldrapenning, men vi får väl se hur länge vi orkar vänta, hehe. Sen är det också för Hillevis skull. Hillevi är fantastisk men ganska "mycket" och därför känner vi att det nog är bra om liten fokus fortfarande får ligga på henne ett tag till.

Tack för alla frågor!! Hoppas ni fick svar på det ni frågade annars får ni fråga igen. Puss!

 
Allmänt, Diet, Familj, Frågor, Hillevi, Hälsa, Skola, Tankar, Önskat av läsare | |
#1 - - Anonym:

Om ni köper hus, kommer ni fortfarande bo i Linghem då eller kommer ni flytta nån annanstans?

Svar: Vi älskar Linghem så det är planen men dock är priserna rätt höga här. Men ja det vill vi helst. Dock drömmer vi (mest jag) över att flytta till London några år egentligen 😅
Amanda

Upp