2015 - mitt livs bästa år

Här kommer ett stort bildregn på mitt livs år 2015!!
Magen började växa mer och mer och jag kände bebis varje dag.
Vi åkte på Stockholmsweekende med brorsan och hans sambo och njöt av att göra sånt man gör innan man blir föräldrar.
Vi åkte till Sälen och firade pappa som fyllde 50år. Mamma stylade i backen och jag åkte så gott jag kunde med min lilla kula.
Jag pluggade under våren och hade praktik på barnkirurgen där de tog hand om mig (och min då väldigt gravida kropp).
Foto av Elin Franzén. Den sista delen av graviditeten var sjukt tung och svår men också det absolut coolaste jag varit med om i hela mitt liv! Kan fortfarande inte förstå att jag skapar världens finaste unge i min kropp.
Mängder med vänner fick barn och även nya vänner kom in i mitt/vårat liv. Den här bilden är tagen på en fantastisk barnvälsignelse för en av våra närmsta vänners son och jag fick chansen att sjunga för dom.
Vi premiärade till Ullareda och bebisshoppade som tokingar. Måste säga så här i efterhand att vi köpte inte en onödig pryl! Det ni :)

Vi fick fixat en fantastisk babyshower med alla våra vänner. Mat, tårta, presenter, lekar allt var perfekt och gjorde att vi längtade efter den där bebisen ännu mer!
Den största dagen i mitt liv inföll den 23juni när Hillevi kom till oss efter värkar i 40h. Det absolut häftigaste jag varit med om och det finns nog inget som kommer slå den där allra första gången man föder ett barn. Hon hade navelsträngen kring halsen och därför sprang de ut med henne tillsammans med Albin. Så det finaste minnet jag har är när läkaren kommer in till mig och säger att flickan mår bra (första gången jag får reda på att det är en tjej) och när hon sedan öppnar dörren och går kommer albin gåendes i korridoren med tårarar trillande och vår älskade Hillevi i famnen. Den bilden glömmer jag ALDRIG!
Albin som gick från noll erfarenhet av bebisar och barn för den delen har blivit världens bästa pappa och det är så coolt att få vara med och se deras enorma relation!
Jag har fått gå på och sjunga på några fantastiska vänners bröllop.
Hillevi blev första barnbarnet på båda sidor och är enormt älskad av såväl mor och farföräldrar som våra bröder.
Vi åkte till Öland som varje sommar och det blev Hillevis första riktiga semester.
Jag har varit mammaledig och njutit av varje sekund (nästan i alla fall, hehe.)
Jag har fått lära känna en ny fantastisk vän och hennes dotter som bara är en dag äldre än Hillevi.
Hillevi har varit stjärnan på babysimmet.
Vi har lekt, busat och gosat tillsammans!
Hillevi har firat sin första jul!!
Och sitt första nyår.
 
NU SER JAG EXTREMT MYCKET FRAM EMOT 2016!!!
Allmänt, Bröllop, Familj, Gravid, Hillevi, Vänner | |
#1 - - Charlie CS - Kulturtant som älskar att Cramas:

Såå fina bilder och så mysigt! Och tillockmed jag har träffat och hejat på dig 2015! Ynnest!

Gott nytt bloggår och jag önskar dig och er ett spännande år! CRAM

Svar: Ja tänk vilken härlig liten snabbhälsning vi hann med 👍🏻
Amanda

Upp