Hemmagjord myspöl

Alla dessa prylar som man inte visste fanns innan man fick barn och nu känner att man "måste" ha trots att jag vuxit upp utan dom och artat mig rätt bra. Babynest var det ena och jag har verkligen älskat det, och nu när hon sitter vill man kunna lämna henne sittandes själv medans jag äter frukost eller lagar mat osv. Då är ju en myspöl perfekt. Som ett stort babynest där hon kan trilla åt olika håll utan att slå sig.
Kollade priser på olika myspölar men jösses vad dyrt allt är som hör till barn! Antar att föräldarar nog är den effektivaste gruppen av människor som man kan lura att köpa dyra grejer. Man vill ju att ens barn ska ha det bästa och att man själv ska få lita avlastning. Men man har ju inte direkt feta pengar som stay home mamma, så jag grävde i min pyssliga hjärna (och så lite på vinden) och tillverkande en egen myspöl tills bättre tider då vi kan köpa en riktig.
 
Så här gjorde jag:
Tog en madrass i lite tunnare tjocklek och rullade upp kortsidorna och sydde fast dom. Sedan rullade jag mattor (man kan ju ta kuddar eller vad som) och lägger på de sidorna där madrassen inte är upprullad. Nu har man en skyddande liten cirkel hon kan sitta i med en mjuk bas. På det la jag en stor filt så hela chabraket va täckt (inte direkt snyggt annars) och nu älskar hon sin lilla myspöl!
 
Här satt hon och glodde på mig när jag slog in julklappar idag. Jag gömde hennes så hon inte såg dom. För en femmånaders lär väl minnas och första innebörden av paket.. Snacka om att man är trög som mamma ibland när man måste göra allt korrekt fast det egentligen bara handlar om mig inte henne!
 
Allmänt, By me, Hillevi, Pyssel, Till Hillevi | |
Upp