Med en centimeters marginal

Så har man varit på läkarbesök igen. Läkaren levde verkligen upp till sitt rykte! Väldigt lugn och trygg och man litade massor på honom. 
Först berättade jag om allt och han reagerade framför allt på mina jobbiga nätter när jag vaknar och har så ont att jag måste ha värmekudde och värktabletter. Så mycket värkar ska man liksom inte behöva ha enligt honom.
Efter det gjorde han undersökning med vaginaltultraljud. Sån himla tur att dessa maskiner finns! Inte så himla lätt annars liksom :) nu ligger bebis med huvudet nedåt och trycker om livmodertappen så inte konstigt med trycket jag känner. Sen mätte han livmodertappen och det visade sig att den minskat ytterligare en cm sen en vecka tillbaka. Dock öppnar den sig inte mer när han tryckte på magen vilket är bra! 
Jag har tid om 2 veckor igen för samma kontroll, visar det sig då att den minskat ytterligare och ligger på 2 cm kommer de antagligen åtgärda med dropp.
Han erbjöd mig läkemedel för att minska värkarna jag har nu men den medicinen är blodtryckssänkande så när han såg att jag var lågtryckare vågade han inte med den. Vilket nog är smart eftersom jag nästan svimmat några gånger under graviditeten! 
Så nu blir det att försöka vila, andas och bara göra det jag verkligen måste. Måtte tiden gå fort nu!!! 




Allmänt, Gravid | |
#1 - - Anonym:

Hur går det? Du har inte skrivit på några dagar. Hoppas allt är bra!

Svar: Hej! Det har varit mycket så har tagit vilan i första hand istället för bloggen. Men kommer som vanligt ett inlägg om ny vecka idag! :)
Amanda

Upp