Varför ska det va så svårt att komma igång!!?

Denna fråga ställer jag mig dagligen i olika former. Är jag inne i något så är jag super ambitiös och lyckas för det mesta rätt bra. Men jag är totalt usel på att komma igång med grejer! Just nu handlar det väl mest om min träning. Det var jättelänge sen jag tränade mer än en gång i veckan. Säkert 2 månader sedan... Så jag måste skärpa till mig och ta tag i det här. Jag har något stort att se fram emot och vill verkligen vara mitt absolut bästa då!
Jag behöver något/någon som kickar igång mig rejält! TIPS!!? Hur gör ni när ni ska ta tag i saker egentligen? Hur lyckas man? Hmm...
 
Frustration. Så känner jag!
 
Allmänt | |
#1 - - Oskar:

Träna tillsammans med folk!!!

Svar: Tack! Pojkvännen försöker men han får dra i mig ;)
Amanda

#2 - - Hannah:

Heja dig Amanda! Att du har erkänt att det ibland är svårt att komma igång tror jag är första steget :) Ett tips som har funkat för många:

1. Sätt upp riktigt, riktigt (som för dig känns som) enkla mål. Promenader, jogg, lätt styrketräning hemma räcker (beroende på vad du vill uppnå så klart).
2. Snöbollseffekten - att uppnå det enkla målet skapar ofta en skön motivation och taggning till att fortsätta.
3. När du har vanan inne börjar du öka intensiteten. Du kan tex ändra promenaden till jogg, öka antalet repetitioner/minuter osv.
4. Tadaaa - du är igång med din träning! :)

På http://kambiando.se/tips/ försöker jag besvara just din fråga "Varför ska det va så svårt att komma igång!!?" genom att samla inspiration och tips från alla möjliga människor. Kanske kan du hitta något bra tips där om du redan har provat det jag skrev här :)

Lycka till! :)


Svar: Tack så mycket för tipset! :)
Amanda

Upp