Hälsomuffins kokos/hallon

Jag har ju en riktig fika make som älskar kakor i alla dess slag, men nu är det ju så att Albin och jag gör den här nyttiga resan tillsammans. Därmed är bakboken SMARTA SÖTSAKER en räddare i nöden! Här finns alla saker man söker som  brukar finnas på fikabordet fast utan socker, gluten och mjölk. Så idag har vi bakat kokos/hallon muffinsen och de blev suveräna. Dock hade jag lite mycket i formarna så de fick lite kul uutseende. Men nu vet jag ju till nästa gång :)
 
Fått fråga i kommentar om receptet som kommer här: 
11/2 dl riven kokos
1dl mandel 
1dl bovetemjöl
1tsk bakpulver 
3mogna bananer 
2ägg
2dl hallon
1/2tsk vaniljpulver

Mixa torra ingredienser först sen tillsätt ägg och banan och avsluta med att röra ner hallonen (eller annat bär). 
Gräddas i ugn eller muffinsmaskin på 200grader tills de är fasta men inte hårda. Tycker de är godast om de fåe kallna och stå till sig lite.
LYCKA TILL
Allmänt, Baka, Önskat av läsare | |
#1 - - Anonym:

lägg upp recept på muffinsen! :)

Svar: Kan jag göra! :) redigerar in dom i inlägget så fort jag får tid!
Amanda

Upp