Matlådor - vegvecka

Har varit så duktig dom här första skolveckorna och gjort matlådor till hela veckan! Packar ner frukt, lunch och mellis i väskan och skuttar iväg som ett litet barn med min ryggsäck.
I söndags förberedde jag pauluns supermix (en påse räcker till 6 matlådor) och så gjorde jag en tomatröra på kikärtor, purjolök, basilika, krossade tomater, vitlök, salt o peppar, en hel påse bladspenat och så sambaloelek. MUMS! Albin fick en portion med pasta och så grädde i sin tomatröra eftersom han är i behov av massor mer kcal än mig.
 
Vi äter förövrigt mest vegitariskt den här veckan. Vi prövar för att se hur vi mår i magarna helt enkelt eftersom både Albin och jag har skrutt magar som lätt ger oss magkatarr och så. Hillevi får dock äta kött. Känns dumt att plocka bort från någon så liten.
 
Allmänt, Mat, Recept | |
Upp