En hälsosammare inriktning

Usch vad jag inte trivs i min "efter graviditet" kropp! Jag har inget emot mina bristningar på magen men att känna sig stor och klumpig och slö trivs jag verkligen inte med, och att pröva sina pösiga plagg i garderoben och inse att de nu sitter tight är inte alls kul! 
Därför har jag nu börjat ta tag lite i livet för att bli av med de jobbiga extrakilona och slutmålet är 38,2kg bort enligt min vägning i måndags. Dock är det mindre än jag vägde vid bröllopet så jag satsar först på att bli av med 30kg. 

Jag har ju gått ner 30kg tidigare i livet men körde då på Itrims stenhårda diet och det är ju en omöjlighet nu när jag ammar! Detsutom så kan jag inte hårdträna än och vill gärna vänta med det tills efterkontroller hos min bm men startar i alla fall med att sluta köpa hem skitmat och socker och satsa på jämna mellanrum mellan måltider och inget småätande! 

Jag kommer uppdatera hur vikten artar sig nedåt och kanske lägga lite mer hälsofokus på bloggen som inspiration. Hoppas ni vill läsa det också :) 



Allmänt | |
#1 - - Maja:

Jag förstår känslan av att känna sig stor och klumpig - inte kul. Men oavsett så tycker jag att du är jättefin som du är!!

Svar: Tack så hemskt mycket!!!
Amanda

#2 - - Linn:

Du vet att du är jätte fin vännen, saknar dig!!

Svar: Saknar dig!!!
Amanda

#3 - - Charlie CS - Kulturtant som älskar cramar!:

Klart man vill vara en stark mamma! Vet du vem Elaine Eksvärd är? Hon har väldigt sund träningsinställning. Hon fick barn i slutet på maj. Hon kör på viktväktarnas app för ammande. Om du inte kollat in henne så gör det! Hon har grym instagram också!


Svar: Vet vem det är! Hon är fantastisk :)
Amanda

#4 - - Anonym:

Vilken vagn har ni? Ser ut som det står brio? Kan du inte skriva ett inlägg om vagnen, vad ni tycker är bra/dåligt och varför ni valde denna :)

Svar: Det kan jag absolut göra :)
Amanda

Upp