Ultraljud nummer 2!

Envisa lilla unge som var tvungen att ligga med ansiktet ner bort från ultraljudet. Fick en snabb glimt av ansiktet men sen försvann det igen... Blev lite besviken då jag tänkte att man kanske skulle få en klarare ansiktsbild men som barnmorskan sa "den vill va hemlig ett tag till". Dessutom valde den annars super aktiva lilla bebben att inte röra sig så mycket idag utan låg och krafsa i huvudet lite och snurra lite lätt bara. Komiskt när man trodde den skulle ha disco där inne :p

Dock är det viktigaste att alla organ såg ut som de skulle och det gjorde dem! Hjärna, hjärta, tarmar, blåsa, magsäck, diafragma osv osv såg precis ut som de skulle. 

Jag fick också reda på att moderkakan ligger bakåt och lite uppåt, mot ryggen till alltså. Skönt! Då vet jag att den i alla fall inte tvingar mig att snitta som jag var orolig över :) 

Bilderna vi fick hem är dessa, dock otroligt dåliga så vi behövde inte ens betala för dem haha! 
Hej bebis! Nästa gång vi ses kommer du ut!!!



Allmänt, Gravid | |
Upp