Möhippan!

Första riktiga skoldagen idag med lektioner från 8-17.. Åh va taggad.. Eller inte! Måste erkänna att jag gärna hade väntat med skolan till efter bröllopet men men. Jag har så många snälla vänner, släktingar och familj som hjälper oss med bröllopet så vi ska nog få ihop det!
 
I lördags hade jag min möhippa och tänkte sammanfatta lite om dagen.
Jag blev kidnappad av tre galna brudar kl 8 när jag låg i sängen. Fick på mig ögonbindel och en ICAskjorta. Det värsta var att vi skulle med tåget och jag var så himla kissnödig (morgonen liksom!) så jag fick kissa med ögonbindel när tre tjejer stod och skrek KISSA RÅÅÅ! Jättelätt att kissa då.... Men tillslut så kunde jag och jag fick krypa upp till Linghemsstation.
På pendeln tog de av min ögonbindel och jag fick i uppdrag att hitta mina vänner som var utspridda på tåget. Jag klarade det och det var så många som var där! :D
I Linköping drog de reglerna för dagen:
1. Jag fick aldrig säga nej
2. Jag var tvungen att starta varje konversation med "hej min pappa äger ICA" (ICA var temat för dagen)
3. Jag fick inte säga att jag hade möhippa
4. Jag fick inte ha några åsikter för då rök ett plagg. Kan väll säga att jag väldigt ofta med bara en eller inga skor. Allt man säger är ju åsikter!!
 
Först skulle jag handla frukost åt mig själv och fick en inköpslista på armen, kruxet var att jag fick inte dra min egen korg eller handla mina varor. Så jag fick tigga runt tills en tant hjälpte mig handla allt. Pengarna räckte först inte så blev tvungen att säga till kassörskan "du min pappa äger ICA så vi kanske kan lösa det här på något sätt?" "Du vet att du är på hemköp?" fick jag som svar... Asså jag dog!
 
Mina andra uppdrag:
- ta selfies med personer över 70 (något gammalt)
- agera gatumusikant och få pengar för att köpa stay ups till bröllopet (något nytt)
- låna män för att hjälpa mig ta ner hunden Nellie ur ett träd (något lånat)
- krama sönder blå ballonger med folk för att slutligen krama sönder en kondom fylld med blå profil kondomer med en kille. (något blått)
Jag fick också hålla i allsång med alla politikerna på Trädgårdstorget. Alla stämde in i den fina låten Albin i mitt hjärta...
 
Resten av dagen spenderades med lunch på Aioli (TAPAS <3), filmmys hos mig och Svenska Björnstammen på kvällen som avslutades med en drink.
Fin dag helt enkelt!
Här är en av de berömda ballongkramarna! :)
För mer bilder kolla #amandasmöhippa på instagram!
 
Allmänt, Bröllop, Fest, Vänner | |
Upp